Op zaterdag 5 mei hadden we geen wedstrijd. Dus hebben we met de mannen eens iets heel anders gedaan dan voetballen, naar school gaan en gamen. We zijn bijna met zijn allen wezen mountainbiken. Gewoon om een keer eens iets anders te doen, elkaar mee te maken zonder voetbal, maar bovenal om lol en plezier als team te hebben. En dat is gelukt.

Vanaf Vios gingen lieten we ons leiden door Gerard Konijnenberg (trainer) naar het kortebroekse bos. De vaart zat er meteen al fors in. We moesten met de fiets door een woest stromende beek, die dieper was dan het eruit zag en ternauwernood ging het allemaal goed. Daarna gingen we over een heel smal paadje langs een andere woest stromende rivier. Dat was erg spannend en sommigen gingen even van de fiets, stiekem bang om te vallen. Maar dat werd uiteraard niet hardop gezegd. Halverwege zijn we op de galgenberg (1) gestopt. Dit was een stijl klimmetje en hier zijn we om de beurt tegenop gefietst. Wil je deze prestaties zien, bekijk dan onze filmpjes.

Bovenop de galgenberg moest er bijgetankt worden. Ranja en een zoete snack zorgden ervoor dat de spieren weer de nodige suikers hadden om te verbranden. De gevaarlijke, moeilijke, niet te evenaren afdaling werd door iedereen goed genomen. De afdaling liep over in een op het oog makkelijk te bereiden pad. Juist op dat moment verloren een aantal wat de concentratie en kusten even de grond. Gelukkig was die van los en mul zand en konden we er goed om lachen. Via allerlei moeilijk begaanbare bospaden, door de woeste natuur van Vaassen bereikten we trots ons einddoel. De kantine van Vios. We hebben het gehaald. Yes. Samen uit, samen thuis en gelukkig waren we helemaal niet moe.

Bij Vios hebben we de ochtend afgesloten met patat en Extran om het energieniveau weer een beetje op peil te krijgen. Moe en voldaan ging iedereen weer huiswaarts om in de middag hun sportieve plicht te doen bij het 4e, waar Menno (trouw supporter, helpt bij de trainingen en speelt ook playstation 4) een belangrijke wedstrijd moest spelen om kampioen te worden.

We kijken terug op een hele leuke, sportieve en enthousiasmerende ochtend. Voor herhaling vatbaar.